Shop Administrace Aktivace Byznys Programu
Autor
Autor: David Marák
Aktualizováno: Před více než týdnem

Kde koupím doménu?

Tyto řádky se opět specializují na úplné nováčky – takže vycházíme z toho, že jste domény nikdy předtím nekupovali. A nevíte ani, jak na to, případně ani co to doména je.

Doména je především to, pod čím vás váš zákazník najde, jakmile ji vepíše do políčka pro vyhledávání ve svém prohlížeči.

Koupit ji můžete například na Wedos.cz nebo Domeny.cz, kde nejdříve ověříte svůj vysněný název a pokud tento název nebude zabrán, doménu si můžete ihned koupit.

Cena domény je za hubičku – jednou za rok zaplatíte dvě, možná tři stovky. To je konečný poplatek za registraci domény na vaše jméno, takže vám ji nikdo další už nemůže přebrat. Tato cena tedy platí pro ty standardní a často používané koncovky – „.cz“, „.eu“ atp. Exotické koncovky typu „.cool“ přijdou klidně i na tisíce ročně a lze říct, že jsou tak trochu zbytečné - respektive pro obchodní účely vám postačí často obyčejná .cz doména, a nejen to, dost možná si v konverzích povede lépe, jak exotické koncovky.

Jen nezapomeňte, že platit je třeba včas každý rok, jinak vám doména expiruje. Pokud jde o koncovku „.cz“, existuje celá spousta dalších. Například „.com“ nebo „.eu“ a „.net“. Prozatím bychom řekli, že pokud plánujete prodej spíše v Česku, kupte raději s koncovkou „.cz“, max „.eu“. Časem můžete přikoupit další domény a ty lze jednoduše přesměrovat na hlavní doménu. Takže můžete časem prodávat i v zahraničí s doménou „.com“.

Doménu mám zakoupenou, co teď?

Jakmile koupíte a zaplatíte doménu u poskytovatele, patrně si všimnete, že po zadání domény do okénka prohlížeče nebude směrovat na váš obchod, který si právě zakládáte na Dropohs. Aby taková doména směrovala na Dropohs, je nutné u poskytovatele, kde jste doménu zakoupili, provést nastavení takzvaných DNS záznamů. Jednoduše tedy musíte u domény nastavit, na jaký server (Dropohs) má směrovat. Na doméně samo o sobě nebude uložen váš e-shop, veškerou hostingovou správu provádí Dropohs, na doménu se bude pouze zrcadlit váš e-shop. 

Pokud jste technický typ a dokážete si u nastavení domény změnit DNS záznamy sami, proveďte tuto změnu dle níže uvedených parametrů u vašeho poskytovatele, kde jste doménu zakoupili:

Pokud si se změnou DNS záznamů nevíte rady, pomůže vám s tím podpora Dropohs.

Požádejte o asistenci s nastavením domény prostřednictvím zaslání zprávy na podporu Dropohs - v Shop administraci v levém menu klikněte na ikonku obálky > zprávy a podpora

V předvolbě "Dotaz se týká" zadejte, že se dotaz týká technického problému s e-shopem a jeho nastavením.

Je nutné, abyste do zprávy napsali, že žádáte o nastavení DNS záznamů pro doménu, a společně s touto žádostí poslali přístupové údaje a název poskytovatele, u kterého máte doménu zaregistrovanou. Náš pracovním se poté přihlásí do vašeho účtu a provede nastavení za vás.

Co když nechcete sdělovat svoje důvěrné přístupové údaje?

Možnosti nastavení jsou dvě - DNS záznamy si nastavíte sami, nebo požádáte podporu poskytovatele domény, kde jste doménu zaregistrovali, a zašlete mu parametry nastavení pro DNS, které vidíte v horním obrázku "Jak nastavit DNS záznamy".

 

DNS záznamy máte nastavené. Doména ale stále neodkazuje na můj e-shop

Mějte na paměti, že jakmile provedete nastavení DNS, změna se projeví do 24 hodin a bude se projevovat na různých zařízeních v různé rychlosti. Na některém zařízení se tato změna může projevit okamžitě, na jiných až po 20 hodinách.

Pokud ani po 24 hodinách nedokazuje doména na váš e-shop, kontaktujte podporu Dropohs a společně se pokusíme problém vyřešit.

V dalším článku zajistíme zabezpečení domény