Shop Administrace Aktivace Byznys Programu
Autor
Autor: David Marák
Aktualizováno: Před více než týdnem

☝️ V Byznys programu se věnujeme podrobněji dodavatelům a problematice výběru. Jednoznačně doporučujeme držet se rad, které dáváme v tomto programu.

Základním kamenem každého e-shopu jsou vhodní dodavatelé.

Kde dodavatele seženu?

Přehled podporovaných dodavatelů naleznete v Katalogu. Katalog je nástroj, který umožňuje procházet jednotlivé kategorie (Dárkového zboží a gadgets, dětské hračky, Ložní texti atp.) a vybírat ty dodavatele, které nejlépe odpovídají vašim představám. 

Musím prodávat pouze dodavatele, které naleznu v tomto katalogu? Co když mám vlastního dodavatele?

Primárně můžete prodávat ty dodavatele, které naleznete v Katalogu. Zde je veškerý systém připraven od importu produktů, po příjem objednávek a jejich následné vyřízení, včetně inkasování finančních prostředků - nemusíte tedy nic domlouvat, prostřednictvím pár kliků vyberete nejlepšího dodavatele a toho si následně naimportujete do obchodu. Pokud byste však chtěli prodávat dodavatele, kterého nemáme v databázi, avšak máte s ním domluvenou spolupráci, můžeme pro vás zařídit naprogramování manuálního importu produktů. K tomuto importu nám musíte dodat potřebný xml datový soubor s produkty, který vám poskytne váš dodavatel. Následně jsme schopni zrealizovat import produktů do vašeho e-shopu za cenu, kterou vám oznámíme poté, co poptáte tuto práci u podpory systému Dropohs.

Podle čeho vybírat dodavatele?

Neexistuje jednoduchá rada. Optimální je, když naimportujete 10 dodavatelů do jednoho e-shopu a průběhem 3 měsíců vyzkoušíte, kteří dodavatelé si vedu dobře a kteří hůře. Obecně spíše nedoporučujeme zakládání e-shopu v nejnižším tarifu s tím, že do daného tarifu naimportujete jen jednoho nebo dva dodavatele a zkusíte, zda se nestane zázrak = nestane. Nebudete schopni dostatečně rozlišit, kterým dodavatelům se vede lépe a kterým hůře. Nejlepší je mít přehled ve větším měřítků, v konečném důsledku vám to ušetří čas i peníze. 

Je rozhodující výše marže u produkt v kontextu úspěšnosti v prodeji? Je lepší prodávat produkty s větší marží nebo s menší marží?

Z našich dlouholetých zkušeností platí, že neexistuje jednoznačná rada. Přestože se zdá být logické prodávat jen produkty s vysokou marží, můžete nakonec zjistit, že náklady na získání objednávky s vysokou marží převyšují samotný zisk a / nebo že počet objednávek s produkty s vysokou marží bude desetkrát či stokrát menší, než jaký budete mít počet objednávek s marží relativně nízkou, ale v celkovém součtu výrazně převyšující zisk objednávek s marží vysokou. Znamená to, že příjem stovek objednávek, ve kterých se nachází produkty s relativně nízkou marží, pro vás může být výhodnější a ziskovější, než příjem jednotek objendávek s marží relativně vysokou, ale v konečném důsledku s celkově velmi nízkým ziskem v poměru období, za které zboží prodáváte. Proto důsledně varujeme před jednostrannou eliminací produktů, které se mohou zdát být nevýhodné k prodeji jen proto, že je jejich marže v řádu desítek korun. A naopak, produkty s vysokou marží mohou být v řadě případů neprodejné, například protože mají příliš vysokou prodejní cenu a konkurence je zde příliš velká.

Rozhodně tedy platí, že produkty s vysokou marží mohou být poměrně drahé pro zákazníka a zákazník si je spíše nezakoupí, takže bude daleko nákladnější takového zákazníka sehnat.

Kteří dodavatelé si vedou zpravidla nejlépe?

V distribuci služby DropShipping.cz bychom mohli s jistou mírou opatrnosti říci, že vhodné je vždy prodávat produkty zaobírající se gadgety a dárkovými předměty, v dlouhodobém ohledu si vedou dobře. Naleznete je zde. Velmi prodávané jsou dále produkty z oblasti drogerie a potřeb pro nejmenší, ty naleznete tady. Rozhodně je vhodné neopomenout i produkty pro děti.

Poměrně dobře si vedou potřeby v sekci Dům a zahrada, katalog dodavatelů naleznete tedy zde.

☝️ V Byznys programu se věnujeme podrobněji dodavatelům a problematice výběru. Jednoznačně doporučujeme držet se rad, které dáváme v tomto programu.

Úkol je tedy jasný: vyberte alespoň 5, nejlépe 10 vhodných dodavatelů

Jakmile máte představu o vhodných dodavatelích, víte první důležitou věc: jak velký budete potřebovat e-shop. Velikost e-shopu rozumějte v kontextu počtu položek, které můžete naimportovat do obchodu, potažmo počtu dodavatelů, které budete chtít nahrát. Tarif e-shopu totiž rozlišuje tyto dva základní ukazatele.

Pro začátek doporučujeme začít alespoň s deseti dodavateli, a prodávat alespoň 20 tisíc položek, ideálně i více.


Pro nastavení vhodného tarifu a následný import dodavatelů do obchodu pokračujte na článek Výběr vhodného tarifu a jeho zaplacení.