Pojmenování e-shopu je přímo spojeno s produkty, které v e-shopu budete prodávat. S odkazem na předešlé články této příručky již víte, jaké dodavatele chcete prodávat, budete pravděpodobné blíže tomu vědět, jak e-shop pojmenujete. Hodilo by se přitom dodat, že název e-shopu by měl být současně roven doméně, respektive mělo by se jednat o totožná slova - snad kromě diakritiky. Pokud e-shop chcete pojmenovat "Super mega skvělá koupě", měl by se takový obchod nacházet ideálně na doméně "supermegaskvelakoupe.cz" (jde pouze o ilustrativní příklad).
A tady práve vězí zakopaný pes. Pokud máte název e-shopu již vymyšlený, nemusí to nutně znamenat, že budete mít k dispozici i volnou doménu. Doménové jméno je jméno, pod kterým vás uživatel nalezne. Jako je například Alza.cz nebo Mall.cz, vy můžete mít doménové jméno jako "VasSuperObchod.cz". Ovšem takové doménové jméno může být již zaregistrované a nebudete mít mnoho vhodných možností, jak relevantní doménu k tomuto jménu koupit. Je proto vhodné, abyste společně se jménem ověřili, zda je k dispozici také volná doména. Odpovídající doménou je doména, která se nejen shoduje s názvem e-shopu (pomineme-li diakritiku), ale současně má vhodnou koncovku - ideálně "cz", pokud plánujete prodávat v ČR. Obdobně pak "sk" pokud na Slovensku. Koncovkou se rozumí to, co je za tečkou takové domény. Například prodávat produkty v ČR pod doménou .com nemusí být tak rentabilní a pro klienty důvěryhodné, jako využívat koncovku .cz.
Než tedy vymyslíte název svého e-shopu, přejděte k dalšímu článku - Jak vybrat doménu e-shopu. Jde o spojenou nádobu a nelze tedy jedno řešit bez druhého.