Shop Administrace Aktivace Byznys Programu
Autor
Autor: David Marák
Aktualizováno: Před více než týdnem

Předně si pojďme říci, co že to vlastně to „riziko“ je. Až už na tomto světě děláte cokoliv, vše vám přináší určitá rizika. Pokud budete jíst více červeného masa, k tomu uzeného, budete podstupovat větší riziko, že se vám u vás rozvine rakovina tlustého střeva (nabíháte si zcela vědomě). Pokud pojedete autem, budete riskovat, že budete mít nehodu. Půjdete-li nakoupit, riskujete i u takto triviální činnosti, že vás někdo okrade. Pokud výjdete ven ze svých dveří, riskujete, že na vás spadne meteorit.

Co znamená slovo "riziko"?

 

Znamená to snad, že nic z toho, co jsme výše vyjmenovali, nebudete dělat? NE. Riziko u všech zmíněných věcí lze do velké míry minimalizovat, a současně lze říci, že takové riziko je přijatelné a prakticky zanedbatelné.

Obdobně to platí u podnikání v dropshipping byznyse, ve kterém figurujete v roli provozovatele.

Pokud jste totiž provozovatel, lze zjednodušeně říci, že nejste prodejce. A nejste-li prodejce, v podstatě platí, že jakékoliv problémy u ČOI budou a jsou řešení výhradně s poskytovatelem, respektive dodavatelem zboží, a tím je DropShipping.cz a MegaDropShipping.cz.

Podnikání, ve kterém nejsou rizika, neexistuje. Neexistuje ani samotný život, ve kterém by rizika nebyla. Jakmile se narodíte, začne se vás hrnout spousta větších i menších problémů, zdravotních, i jiných.

▶️ V předchozím článku ◀️ s názvem "1️⃣2️⃣ Jak je to s reklamacemi objednávek a nevyzvednutými zásilkami zákazníků?" jsme otevřeli zásadní téma týkající se nepřevzatých a reklamovaných objednávek.

Co „riskujete“ s dropshipping podnikání?

 

☝️ Reklamované a vrácené zboží nejde jako ztráta za vámi, ale hradíte pouze náklad na dopravu (marnou) a drobný poplatek za zpracování nepřevzaté zásilky (v řádu desetikorun). Riziko tedy je, že váš zákazník nepřevezme zásilku nebo ji vrátí. Toto riziko, jak jsme si pověděli v předešlém článku, je v řádu jednotek procent. Je natolik minoritní, že lze srovnat se štípnutím komára. Riziko tu je, a dopadem je, že místo trochu svrbí. Nic víc.

☝️ Dodavatel nebude mít zboží na skladě, protože v posledních hodinách došlo k jeho vyprodání. Ano, toto se stává – zkrátka nebude možné objednávku vyřídit. Je to však opět v řádu jednotek procent a především se netýká všech dodavatelů, ale jen jeho zlomku. Pro vás to neznamená ztrátu jinou než z ušlého zisku, který jste ale nezískali, takže nic sami neplatíte. Důvodem takového problému prostě je, že zákazníků v jedno chvíli může objednat více, a v posledních desítkách minut mohlo dojít k úplnému vyprodání zásob. Toto riziko je sice subjektivně nepříjemné, ale na život vás stát nebude.

☝️ Riziko, že na váš e-shop přijde Česká Obchodní Inspekce. Pokud do e-shopu vložíte všechny právní dokumenty, které předepisujeme (obchodní podmínky, zpracování osobních údajů atp.), a nebudete provádět imaginární umělá snižování cen v kontextu „cena po slevě“, nehrozí vám nic jiného než oznámení, že na vašem e-shopu byla provedena kontrola od ČOI. Ta bude chtít dále nasměrovat s vašim vyjádřením, kdo zodpovídá na prodej – zda je to poskytovatel, tedy DropShipping.cz nebo MegaDropShipping.cz. Vy celou věc budete delegovat na tohoto poskytovatele. Neplatíte nic a pokud by někdo hradil pokutu, je to výhradně DropShipping.cz nebo MegaDropShipping.cz. Z našich e-shopařů a intervencí od ČOI zatím ani poskytovatel nehradil žádnou pokutu.

☝️ Zboží musí být dle platné legislativy označeno dodavatelem, toto vše zajišťuje poskytovatel služby, DropShipping.cz a MegaDropShipping.cz. Pokud takové zboží není označeno, riziko jde za poskytovatelem, ne za vámi. V tomto ohledu jste bez rizika.

Pokud budete porušovat zásady inzerentních kanálů jako Google a Facebook, hrozí vám u nich zrušení účtu. To znamená, že musíte podnikat svým jménem nebo jako jednatel své společnosti, vlastníte vlastní platební kartu a tou u inzerentních kanálů platíte, nebudete provozovat klamavé obchodní prakticky a budete mít úplné informace k reklamacím na webu. Dále je v tomto bodě extrémně důležité držet se Byznys programu. Pak existuje minimální riziko, že se dotyčným kanálů znelíbíte.

 

Kdy se vystavujete nebezpečí?

 

❗️ Pokud provozujete klamavé obchodní praktiky (uměle snižujete cenu a vydáváte ji za cenu po slevě, ačkoliv je to cena původní a před slevou), hrozil by vám postih od ČOI

❗️ Pokud sami do svého e-shopu vložíte produkty mimo distribuce poskytovatele, kterými byste porušovali platné zákony

❗️ Pokud byste bezhlavě utráceli obrovskou sumu peněz za inzerci aniž byste věděli, proč a jak to děláte = pak by se vám nemusely vrátit. Když se budete držet Byznys programu, riziko je minimální. Obrovskou sumou rozumíme desetitisíce měsíčně bez řádných zkušeností a znalostí. Začínat je vhodné s menším rozpočtem.

 

Shrnutí

 

Riziko podníkání v režimu DropShipping je obecně minimální, protože:

✅ Nedáváte peníze do zboží na skladě (nehrozí vám, že peníze zůstanou ležet v neprodejném zboží)

✅ Neplatíte za provoz skladu (nehrozí vám, že náklady převýší zisky)

✅ Neplatíte za pracovníky a neřešíte problémy pracovníků (neřešíte dovolené, pracovní neschopnosti pracovníků, případné poškození zboží zaměstnanci, krádeže zboží zaměstnanci...)

✅ Nejste v režimu „prodejce“ (pokud budete podnikat slušně, většina věcí se bude vztahovat na poskytovatele)

✅ Neznačíte zboží, to za vás dělá poskytovatel 

✅ Nepřebíráte reklamace 

✅ Nepřebíráte nepřevzaté zásilky

➡️➡️➡️ Pokračujte ve čtení této praktické příručky dalším článkem, a to "Založit IČO pro podnikání je snadnější jak si dojít na nákup" ⬅️⬅️⬅️