Velmi častou otázkou u zájemců o tento model podnikání je, co s reklamacemi a nevyzvednutými zásilkami vašich zákazníků. V podstatě vše shrneme do několika zásadních bodů:
❓ Musíte fyzicky přijímat reklamované zboží a nevyzvednuté zásilky?
✅ Ne, protože:
V rámci poskytovatele DropShipping.cz: Budete fungovat v režimu „Provozovatel“, veškeré reklamace za vás řeší poskytovatel. Vy jen na svém e-shopu uveřejníte pokyny k reklamacím, adresu pro zasílání reklamací, a dále odkaz na internetový reklamační formulář reklamacniformular.cz.
Takže nebudete přijímat reklamované zboží. A rovněž nebudete přijímat nepřevzaté zásilky – jdou automaticky na odesílatele, tedy poskytovatele DropShipping.cz.
V rámci poskytovatele MegaDropShipping.cz: Budete fungovat v režimu „Provozovatel“, veškeré reklamace za vás řeší poskytovatel. Vy jen na svém e-shopu uveřejníte pokyny k reklamacím, adresu pro zasílání reklamací, a dále odkaz na internetový reklamační formulář reklamaceobjednavky.cz. Takže nebudete přijímat reklamované zboží.
Takže nebudete přijímat reklamované zboží. A rovněž nebudete přijímat nepřevzaté zásilky – jdou automaticky na odesílatele, tedy poskytovatele MegaDropShipping.cz.
▶️ V předchozím článku ◀️ s názvem "1️⃣1️⃣ Co potřebuji do začátku podnikání? A jaké jsou prvotní a průběžné náklady na e-shop?" jsme si pověděli více o tom, co očekávat ve startu vašeho podnikání s dropshipping modelem
❓ Co mě bude reklamace nebo nevyzvednutí stát?
V rámci poskytovatele DropShipping.cz: Budete fungovat v režimu „Provozovatel“, cena zboží vám není nikdy odúčtována ze zisku, ztráta na zboží jako takovém jde vždy za poskytovatelem. Nedojde pouze k zisku za prodané zboží (vaše marže), v případě, že tato marže byla již vyplacena, je vám zpětně odúčtována.
Dále je vám naúčtován poplatek v řádu desetikorun za manipulaci s danou nevyzvednutou zásilkou a na váš vrub jde marná doprava – tedy náklad na dopravu (opět zpravidla v řádu desetikorun). To platí jak pro reklamace včetně odstoupení od kupní smlouvy, tak pro nevyzvednuté zásilky.
V rámci poskytovatele DropShipping.cz: Budete fungovat v režimu „Provozovatel“, cena zboží vám není nikdy odúčtována ze zisku, ztráta na zboží jako takovém jde vždy za poskytovatelem. Nedojde pouze k zisku za prodané zboží (vaše marže), v případě, že tato marže byla již vyplacena, je vám zpětně odúčtována.
Dále je vám naúčtován poplatek v řádu desetikorun za manipulaci s danou nevyzvednutou zásilkou a na váš vrub jde marná doprava – tedy náklad na dopravu (opět zpravidla v řádu desetikorun). To platí jak pro reklamace včetně odstoupení od kupní smlouvy, tak pro nevyzvednuté zásilky.
❓ Musím v rámci reklamací a nevyzvednutých zásilek něco dělat?
Pouze směrovat zákazníka na výše uvedený internetový formulář, případně mu pomoci v komunikaci, pokud by poskytovatel nereagoval dostatečně rychle (to je vysoce nepravděpodobné, ale jde obecně o lidský faktor). Jinými slovy být alespoň v občasné komunikaci se zákazníkem. To platí ale jen u zlomku takových případů, drtivá většina reklamací je vyřešena automatizovaně. Jinými slovy je nutné, abyste klienta nasměrovali, pokud si o to napíše či vám zavolá.
❓ Musím se reklamací a nevyzvednutých zásilek bát?
V žádném případě, naši dodavatelé poskytují kvalitní zboží a toto zboží splňuje všechny standardy a normy. Jak jsme již avizovali, nedochází k tzv. přeposílání balíků napřímo z Číny či jiných zemí. A reklamace řeší oba poskytovatelé pohotově.
Například z objednávek, ve kterých se vytvořilo 1007 objednávek, bylo celkem 7 vrácených objednávek a 29 nepřevzatých objednávek.
V řeči procent je to:
2,9 procenta nevyzvednutých zásilek
0,7 procenta vrácených zásilek
✅ Sečteno a podtrženo – jde o zlomek objednávek.
❓ Takže jaký je výsledek?
S reklamovaným zbožím nepřicházíte v režimu „provozovatel“, kdy je prodejce konkrétní poskytovatel, do kontaktu. Zákazník zboží posílá napřímo poskytovateli.
Nevyzvednuté zásilky jdou rovněž napřímo do místa, odkud byly zaslány – do skladu poskytovatele, ani zde tedy nic nepřebíráte.
Cena za zboží vám není odúčtována, ztráta na zboží jde za poskytovatelem (za vámi jde pouze ušlý zisk a náklad na přepravu a drobný náklad na manipulaci se zásilkou u poskytovatele).
Výsledek je takový, že každá reklamovaná či nepřevzatá zásilka vás bude stát na nákladu cca 100 – 150 Kč. Což je velmi přijatelné.