Shop Administrace Aktivace Byznys Programu
Autor
Autor: David Marák
Aktualizováno: Před více než týdnem

Avizovaný průměrný čistý příjem, který jsme zmínili v článku "2️⃣ Moje vlastní zkušenost – Jak jsem za první 2 roky vydělal s DropShippingem téměř 500 000 Kč. To je v průměru 20 833 Kč za měsíc – včetně začátků, kdy ještě trh, dodavatelé ani e-shop systémy nebyly na tento model podnikání připraveny", tedy 5 000 – 30 000 Kč za měsíc, je reálný. Záleží jen na tom, zda budete mít odvahu a trpělivost a vůli k zalévání kytky, která bude růst a růst, až se z ní jednou stane – v přeneseném slova smyslu – strom. A když budete mít chuť, můžete zasadit stromů víc. A mít třeba celý les. Také záleží na tom, zda zvolíte ty správné nástrojesprávné dodavatelezboží a správné prodejní kanály.

▶️ V předchozím článku ◀️ s názvem "4️⃣ Mýtus: Na Heureka.cz s dropshippingem nelze dosáhnout kladných hodnocení. Příběh naší zákaznice: 100 procent spokojených zákazníků" jsme si ukázali, čeho lze dosáhnout na Heureka a že podnikat v tomto byznysu lze i při vší spokojenosti na straně zákazníků.

Teď si povíme o těch největších chybách, které můžete na začátku udělat. Ano, ty největší chyby se dělají na začátku. Proto, než začnete s podnikáním v DropShipping modelu, v žádném případě nepřeskakujte tento ani další články věnující se vstupním aspektům!

☝️ Co je➡️ správný nástroj? ⬅️

Správný nástroj je důležitější, než správný dodavatel! I když to nemusí být zprvu patrné. Správný nástroj vám umožňuje základní věci, které specificky pro trh s DropShippingovským zbožím potřebujete. Pro lepší představu vysvětlím takto: můžete mít libovolné množství surovin, třeba obilí, pšenici nebo kukuřici. Ale bez správných nástrojů a k nim navazujících technologických postupů pro jejich zpracování se těchto surovin moc nenasytíte, respektive z nich nebudete mít užitek, který byste potřebovali. Ledaže byste byli krávou. Takže můžete mít klidně i zlato, ale pokud nemáte nástroje, které vám jej pomohou zmonetizovat a používat, je vám surovina spíše k ničemu, ba co víc, její sklizeň je ještě k tomu úmorná a pracná, takže jste na tom hůře, než kdybyste žádnou úrodu neměli.

V našem případě jsou to zejména tyto aspekty, co musí správný nástroj umět:

☝️ Mít nasmlouvané dodavatele
☝️ Naimportovat zboží a pravidelně aktualizovat databázi se zbožím
☝️ Umožňuje vám editovat zboží dle vlastních potřeb (popisky, fotky a podobně)
☝️ Dokáže automatizovaně předávat objednávky do systému dodavatele, který je poté odešle vašim zákazníkům
☝️ Zařídí napojení na nejdůležitější prodejní kanály (Heureka, Zboží, Google Ads, Facebook atp…)
☝️ Poskytuje hromadnou úpravu cen produktů, protože FAKT nechete editovat produkt po produktu
☝️ Zvládne prodávat klidně i 200 000 produktů v jednom e-shopu a e-shop poběží za rozumné peníze v rozumné a svižné rychlosti
☝️ Především pak platí, že skutečně Správný nástroj tyhle věci poskytuje v jednom uceleném balíčku.
☝️ Editovat ceny produktů a doprav podle jednotlivých dodavatelů
☝️ Editovat dopravu zdarma podle výše marže
☝️ Režim multikošíku, kdy lze objednávat více produktů od různých dodavatelů expedujících z různých míst
☝️ Bude vás postupné vzdělávat právě v rámci DropShipping modelu

V době, kdy jsem začínal s podnikáním, a ani dnes, neexistuje nástroj - výjma Dropohs - který by splňoval tolik specifických požadavků v jednom. Jasně, Shoptet a jeho alternativy, je největší, je vyladěný, používají ho desítky tisíc lidí. Ale víte, že na Shoptetu nejenže zaplatíte i desetinásobek toho, co u nás (což by vás u dropshipping modelu mělo zajímat o to víc), ale nebudete moct dělat spoustu věcí s produkty, protože zkrátka není přizpůsoben formě takového podnikání? Do Shoptetu běžte, pokud si chcete posílat vlastní zboží. Ale ne, pokud chcete prodávat v režimu dropshipping. Věřte mi, spousta klientů Shoptet zkusila a pak s ním zase rychle skončila. A přešli pod nás - do systému Dropohs.

 

☝️ Co je ➡️ správný dodavatel zboží?⬅️

Nejdříve si řekněme to zásadní, tedy CO správný dodavatel zboží rozhodně NENÍ:

❌ dodavatel, který má „hezké“ zboží dle vašeho či jiného subjektivního názoru – SPÍŠE ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
❌ dodavatel, který má „zajímavé“ zboží dle vašeho či jiného subjektivního názoru – SPÍŠE ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
❌ dodavatel se zvučným jménem – SPÍŠE ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
❌ dodavatel zboží, který se perfektně trefuje do toho, co byste sami chtěli prodávat – SPÍŠE ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
❌ dodavatel, který má nejvyšší marži – ČASTO ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!
❌ dodavatel, který má nejvíce produktů – ŠPATNÉ VYHODNOCENÍ!

Proč je ve všech těchto případech vyhodnocení dodavatele považováno za špatné? Protože vycházet z dojmů a hezkých obrázků je chybné! Rovněž predikce výkonu dle velikosti marže je pokřivena chybným očekáváním. Vydělá vám více jedna objednávka s jedním zbožím s marží 200 Kč nebo 30 objednávek se stejným zbožím, avšak s marží 50 Kč? Této problematice se budeme ostatně věnovat ještě v dalších článcích.

Správný dodavatel je:

✅ ten, které nabízí rozumné zboží za rozumné ceny s rozumnou marži (přestochápu, že je toto vysvětlení ne zcela uchopitelné)
✅ ten, který vám umožňuje manévrovat s cenami prostřednictvím slev
✅ ten, který nemá ani velkou ani malou konkurenci (oba protipóly jsou prozačátečníky spíše nežádoucí)
✅ ten, který ideálně nemá příliš zvučné jméno (není sám o sobě moc známý)
✅ a hlavně všichni ti, které jste dosud nevyzkoušeli v reálném prodeji alespoň déle jak 3 měsíce

V zásadě lze říci, že pakliže máte dodavatele se zvučným jménem (jako je například Albi), budete sice nabízet hezké (rozumějte: sexy) zboží, ale většinu objednávek schramstne samotné Albi, nikoliv vy. Přitom vám obdobný dodavatel neposkytne dostatečný prostor pro manévrování ve slevách, takže je na problém zaděláno. A to jste si zprvu mysleli, že se bude prodávat skvěle. Může se prodávat skvěle. Ale musíte disponovat pokročilým know how a mít zdroje prodejů, které jiní nemají. A s tímto vším vám pomůžeme.

 

Rada tedy zní: vyzkoušejte VŠECHNY DODAVATELE a nepolemizujte! 

Dodavatele naleznete v Katalogu v Shop administraci. Nejste ještě registrovaní? Okamžitě se registrujte na Dropohs.cz vloźením vlastního e-emailu. Získáte nejen katalog.

 

☝️ Co je ➡️ správný prodejní kanál?⬅️

To je místo, kde můžete svoje zboží nabízet. Odkud vám budou chodit zákazníci. Tedy místo, kam zákazníci chodí. Kde se zdržují. To je to místo, kde je můžete nabírat.

Tady pozor: tohle je místo, kde vše začíná. Sebelepší obchod je vám k ničemu, když nemá své zákazníky.

Je to stejné, jako s kamennými obchody. Představte si, že založíte kamenný obchod na kraji města, v nějaké tovární ulici. Do vašeho krámu přijde 10 potenciálních zákazníků za měsíc. A když budete mít štěstí, něco koupí. Zato obchod na náměstí zajistí to, že k vám přijde 10 zákazníků každou hodinu, nebo půlhodinu, nebo třeba minutu.

Na internetu to funguje stejně. Mezi nejdůležitější prodejní kanály v ČR patří:

▶️ Heureka.cz
▶️ Zboží.cz (včetně Sklik)
▶️ Google Ads
▶️ Facebook a Instagram
▶️ Glami.cz
▶️ Favi.cz
▶️ Biano.cz

… a celá řada dalších, také cashbackových portálů a návštěvnost z vyhledávačů. Jejich důležitost se rok od roku mění, některé rostou, některé na popularitě padají, jiné zase vznikají. Co nebylo dříve, je dnes aktuální, a za 3 roky nemusí existovat.

Pro začátek nám stačí vědět, že s napojením na tyto portály vám také pomůžeme. Nemějte obavy, skutečnost je taková, že začít prodávat na většině z nich je jednodušší jak napsat e-mail. A ne vždy je pro vás výhra prodávat ve všech těchto inzerentních kanálech.

✅ Gratuluji, pokud jste dorazili až sem. Právě jste se dozvěděli důležitá know how, o kterých ostatní netuší.

 

➡️➡️➡️ Teď se vrhneme na volbu správného nástroje a vybereme ten nejvhodnější v článku "Vyberte si nejlepší shop systém na trhu. Jinak budete pozadu!" ⬅️⬅️⬅️