Shop Administrace Aktivace Byznys Programu
Autor
Autor: David Marák
Aktualizováno: Před více než týdnem

Často se setkáváme s dotazy, co je potřeba do začátku v podnikání v dropshipping trhu. Případně, kolik finančních prostředků to bude vyžadovat, v jaké frekvenci. Odhadnut nákladů se tedy stává častým dotazem a jeho zodpovězení v podstatě závisí jen na tom, kolik budete chtít věnovat času a prostoru vaší vizi a vašemu přání.

▶️ V předchozím článku ◀️ s názvem "1️⃣0️⃣ Jaké dodavatele podporujeme?" jsme vás seznámili s tím, co od našich dodavatelů očekávat a co nikoliv.

Co potřebujete na nezávazné vyzkoušení rozhraní Dropohs a administrace?

V podstatě jen zvídavost. Platit nic nemusíte. Do doby, než provedete první platbu, která samotný e-shop aktivuje do ostrého provozu, nemusíte činit nic jiného. Režim, ve kterém budete do doby zaplacení fungovat, je zcela zdarma a bez závazků. Vyzkoušením se nerozumí reálný prodej - k reálném prodeji je třeba provést platbu (dobrovolně)

Chci reálně prodávat - kolik mě to bude stát?

Odpověď na jednoduchou otázku má více "jednoduchých" odpovědí a bude zkrátka zálěžet na tom, kde a kolik toho budete chtít prodávat a v jakém objemu

Příkladem je situace, kdy chcete založit e-shop a naimportovat do něj alespoň 19 dodavatelů. Obnáší to v prvé řadě náklady spojené s provozem a údržbou e-shopu, která je v ceníku Dropohs. Tento náklad je obvykle od pár stovek po pár jednotek tisíc Kč za měsíc - dle toho, co zvolíte za tarif.

Jaký tarif zvolit, vám povíme v dalších dvou článcích této praktické příručky, zatím se tím nemusíte zaobírat do větší hloubky.

Co dál budu platit?

Podle toho, kde se rozhodnete produkty inzerovat, budete platit například za zobrazování a provoz produktových kampaní na Zboží.cz, Heureka.cz, Google Ads, Facebook ads. Obecně lze říci, že obratově v takových kampaních lze platit od pár menších stovek za měsíc, po desítky tisíc Kč za měsíc. Vše záleží na vaší ochotě a snaze se učit novým věcem, vašich potřebách a přáních. Pokud si nebudete přát inzerovat za více jak 2000 Kč, zkrátka nastavíte u daného inzerentního kanálu limit, který do konce měsíce nebude přečerpán. Odpověď tedy leží spíše na vás a vašich potřebách. Obvykle lze říci, že pokud chcete prodávat naplno, můžete za měsíc utratit od 3 tisíc po 15 tisíc Kč na reklamách s tím, že ihned či později, podle toho, jak moc budete reklamy optimalizovat, lze očekávat navrácení investovaných prostředků.

Budu platit ještě za něco?

Zásadním nástrojem v rozhraní Dropohs je Price Manager. Důrazně doporučujeme jej využít. K čemu slouží Price Manager - odpověď naleznete v tomto článku. Účtování Price Manageru funguje prostřednictvím 5 Kč za přijatou a nestornovanou objednávku. Pokud obdržíte 100 objednávek za jeden měsíc, a tyto objednávky nebudou stornovány do 48 hodin po obdržení, bude za těchto 100 objednávek účtováno dohromady 500 Kč bez DPH. 

Lze si také zaplatit za další přídavné moduly, veškerý výčet modulů naleznete zde.

Moduly jsou dobrovolné, pokud je nebudete chtít využívat, jednoduše je neaktivujete nebo po aktivaci opět deaktivujete. Zjednodušeně lze říci, že i s těmito moduly se stále pohybujete v rozpočtu kolem stovek až menších jednotek tisíc za měsíc - a v tomto rozpočtu již máte započítaný tarif.

Co je rozhodně potřeba pro ostrý start v prodeji?

Především živostenský list / společnost s.r.o., respektive vlastní IČ, pod kterým můžete prodávat. Veřejně totiž bez IČ nemůžete provádět prodej produktů. Založení IČ je extrémně rychlé a více se o tom dozvíte v jednom z našich článků na tomto blogu. Za založení živnosti zaplatíte cca 1000 Kč.

Ostrým startem se rozumí moment, kdy začnete svoje zboží reálně nabízet v prodejních kanálech. Pokud tedy zatím nemáte IČ, respektive živnostenský list nebo s.r.o., i přesto můžete aktivovat tarif, nastavovat potřebné nezbytnosti z pohledu e-shopu a připravovat se na ostrý vstup. Absence IČ vám nebrání se seznamovat, nastavovat, upravovat a připravovat svůj budoucí e-shop.

Je však nutné zmínit, že bez platného IČ nesmíte prodávat zboží reálným potenciálním zákazníkům. To znamená, že e-shop nesmíte propagovat v zájmu prodeje zboží vašim budoucím zákazníkům do doby, než si takové IČ zřídíte. Toto IČ nesmí být ani pozastavené.


Prvotní náklady tedy mohou tvořit:


Nezbytné náklady:
Založení IČ (asi 1000 Kč)
Zaplacení tarifu e-shopu včetně příplatkových modulů (od 99 Kč za měsíc po jednotky tisíc)
Koupě domény (cca 200 Kč za každý rok)
Implementace SSL pro doménu (cca 1500 Kč za každý rok)

Doplňkové (předpokládané) náklady:
Inzerce na inzerentních sítích jako Google, Facebook, Seznam, Heureka atp. (od jednotek stovek Kč po desítky tisíc Kč dle vašich možností a potřeb). Tento výdaj je pro vás nezbytný, pokud nemáte vlastní know how, databázi klientů či jiné zdroje, odkud budete brát zákazníky.
Byznys Program (jednorázová investice v řádu jednotek tisíc Kč)

Co určitě neplatíte:
Hosting není nutné přikupovat, je součástí tarifů v rozhraní Dropohs
Programátora, který by vám e-shop musel naprogramovat a propojit s prodejními kanály

➡️➡️➡️ Pokračujte ve čtení této praktické příručky dalším článkem, a to "1️⃣2️⃣ Jak je to s reklamacemi objednávek a nevyzvednutými zásilkami zákazníků?" ⬅️⬅️⬅️